کانون فرهنگی هنری شهدای فتح المبین روستای استقلال

کانون فرهنگی هنری شهدای فتح المبین روستای استقلال


به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهلران، وزیر جهادکشاورزی از نزدیک در جریان طرح شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب تونل دشت عباس قرار گرفت.

این بازدید و سفر یک روزه به دهلران برای مردم این شهرستان و کشاورزان، ان هم در آستانه نخستین سفر هیئت دولت تدبیر و امید به استان ایلام، سبب شعف و شادمانی آنها شد.

 یدالله شمایلی مدیرعامل موسسه جهادنصرکشور در این بازدید اظهار کرد: از جمله پروژه‌های مهمی که در کنار سدکرخه ایجادشده  احداث تونل دشت عباس است که این تونل به منظور انتقال آب مورد نیاز برای آبیاری اراضی دشت‌عباس از دریاچه سد کرخه، به صورت تحت فشار احداث شده است.

وی افزود: طرح احیای دشت های خوزستان و ایلام، طرح 550 هزارهکتاری سفر مقام معظم رهبری در سال 76 به خوزستان، عظیم ترین طرح کشاورزی کشور از زمان انقلاب تاکنون است که 50 هزارهکتارازاین اراضی دراستان ایلام ودرمحدوده شهرستان دهلران قرارداردو تقریبا 9درصدازاین طرح را شامل می شود .

مدیر عامل موسسه جهاد نصر کشور تصریح کرد: برنامه های خوب وجامعی برای ادامه اجرای این طرح دردست داریم .

علی محمد احمدی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی نیزدر این بازدید تصریح کرد: باتوجه به برنامه های قبلی ارائه شده در باره این طرح متاسفانه پیشرفت فیزیکی وعملیاتی خوبی دراین طرح مشاهده نمی شود.

وی افزود: چون عنوان این طرح احیای اراضی می باشد باتوجه به کیفیت خوب خاک استان ما انتظارداریم سهم استان ایلام از این طرح 550 هزارهکتاری از 50 هزارهکتاربه 100هزارهکتارافزایش یابدومناطق دیگری ازاستان به مانند دره شهر وآبدانان نیزازاین طرح بهره مند شوند.

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیزدراین بازدید اظهار کرد: لازم است همراه بااجرای عملیات ،مطالعات اجتماعی پروژه نیزدراولویت کاری باشد و نیز می طلبد که الگوی کشت مناسب رادربرنامه ها مدنظرداشته باشیم ودرصورت امکان الگوی کشت و درکل کشورساماندهی شود.

بهزادعلیزاده فرماندارشهرستان دهلران نیزدرادامه این بازدید اظهار کرد: شهرستان دهلران قطب کشاورزی استان است که محصولات متنوعی دراین شهرستان کشت می شود .

وی افزود: باتوجه به اینکه این شهرستان ازجمله شهرستان هایی بود که کاربرداشت درآن شروع شده سعی کرده ایم که دل نگرانی های کشاورزان را برطرف کنیم.

فرماندار دهلران تصریح کرد: دراین شهرستان 100هزارتن ظرفیت ذخیره سازی داریم که 25هزارتن ازاین ظرفیت دراختیاربخش دولتی  و75هزارتن در اختیاربخش خصوصی با سیلوهای تمام مکانیزه می باشد.

وی گفت: تاکنون 14هزارتن ازمحصول گندم شهرستان خریداری شده است و در صدد هستیم که بابرنامه ریزی های انجام شده دغدغه های کشاورزان را دراین زمینه برطرف کنیم.

فرماندارشهرستان دهلران اظهارکرد: تحقق تخصیص سهم شهرستان ازسدکرخه ،تکمیل ایستگاه پمپاژ برتش تسریع دراجرای شبکه های آبیاری تحت فشار وواگذاری مراتع به دامداران بومی ازجمله درخواست های مردم دراین شهرستان است.

وزیرجهادکشاورزی نیزدرپایان این جلسه گفت: مدیرعامل جهادنصرباید ظرف مدت کوتاهی جدولی از برنامه های آینده درخصوص طرح احیای اراضی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: دراسرع وقت جدولی تهیه کنید که وضعیت کلی پروژه ازقبیل بازه های زمانی مختلف پروژه مثل فراخوان ،زمان مناقصه ،زمان عقدقرارداد و زمان اجرا در آن آمده باشد که بتوانیم براساس آن برنامه ریزی وپاسخگویی لازم را داشته باشیم.

گزارش از روح الله کرمی

انتهای پیام/ آ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: مدیر کانون ׀ تاریخ: دو شنبه 15 ارديبهشت 1393برچسب:جهاد کشاورزی دشت عباس, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , k.fatholmobin.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com